Dag 5, Kyoto ->Osaka -> Tokio - Reisverslag uit Osaka, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu Dag 5, Kyoto ->Osaka -> Tokio - Reisverslag uit Osaka, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu

Dag 5, Kyoto ->Osaka -> Tokio

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

25 Juli 2015 | Japan, Osaka

Na weer een héél lange nacht, in een hard bed, met een pittenzak kussen, een airco die herrie maakt en een man die snurkt gaan we er vroeg uit. We moeten om 10 uur uitchecken. Alle spullen weer in de rugzakken en op naar het station. We gaan vandaag naar Osaka. Op Kyoto station zoeken we de goede trein en gaan richting Osaka. Daar aangekomen zoeken we een kluis om onze tassen op te bergen. Helaas zijn ze allemaal vol, dus dan maar aan de andere kant. Hier stonk het ongelofelijk naar kots. Dit is de eerste keer dat we iets vies tegen komen in Japan. Alles is hier schoon, opgeruimd en netjes. We pakken de metro en gaan naar het Osaka Aquarium Kaiyukan. Dit is in een heel groot gebouw, van buiten lijkt het al groot, maar als je het van binnen ziet, geloof je niet dat het erin past! In het begin zien we verschillende terariums en Aquariums met vissen, otters en schildpadden. Al snel komen er echt vissen en zeehonden. Je begint helemaal boven en loopt als het ware in een rondje naar beneden. Boven zie je dan het droge gedeelte bij de zeehonden, pinguïns en dolfijnen en elke verdieping eronder kun je lager in dat aquarium kijken. Het is prachtig, maar ook ontzettend zielig eigenlijk. Een stuk of 3 á 4 dolfijnen in een basin. In het midden is een gigantisch aquarium van 5.400 ton. Hierin zitten twee walvishaaien, allerlei roggen, een hamerhaai en nog meer soorten vissen! Echt prachtig, want je staat er gewoon naast! Voor het hele aquarium hebben ze 1,5 ton x de jaarlijkse productie acrylglas gebruikt.
Na het aquarium hebben we de metro terug gepakt om de tassen op te halen, want we moesten maar Tokio. We moesten om 18.25 de trein hebben. Dit was nog een hele race tegen de klok, gezien de stations zo immens groot zijn, met zoveel verschillende lijnen, spoorwegen, aankomsthallen, enz. Met de lokale trein naar Shin-Osaka en vanaf daar met de Shinkansen naar Tokio. Gelukkig hebben we in Tokio een hotel aardig dicht bij een station. Onderweg naar de trein hebben we in dat toe winkelcentrum van gisteren een maaltijd gekocht en deze hebben we lekker in de trein op. Na 195 minuten zijn we dan eindelijk in Tokio. Hier nog de lokale trein naar het hotel. Om 11 uur waren we er. Half 6 zeg uit het aquarium en 11 uur in het hotel... Pfff wat een dag! Lekker ons bedje in en slapen. O, nee! Weer een stenen bed!

Slaap lekker!