Dag 4 Kyoto - Reisverslag uit arashiyama, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu Dag 4 Kyoto - Reisverslag uit arashiyama, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu

Dag 4 Kyoto

Door: Yentl

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

24 Juli 2015 | Japan, arashiyama

Rond 11 zijn we weg gegaan bij het verschrikkelijke hotel. Wat een nacht. We zijn begonnen in de capsules, maar was zo hard, dat we op de slaapbank zijn laag liggen. Dit was helaas niet veel beter. Gebroken werden we wakker. Hier hebben we de bus gepakt naar het station. Gelukkig is dit maar 15 minuten en stoppen we recht voor de deur. Hier hebben we de trein gepakt om naar Sagano en Arashiyama te gaan. Daar aangekomen waren er erg veel toeristen, die allemaal dezelfde kant op liepen. Dat was dus niet moeilijk zoeken. Als je een klein weggetje naar links in ging kwam je in het bamboe bos. We hadden ons er heel veel bij voorgesteld, maar het viel eigenlijk heel erg tegen. Het is een pad in de vorm van een Y. Daar groeit langs het hele pas bamboe. De grootte van de stammen in wel indrukwekkend, maar het 'bos' is een pad. Het was er ook zo ongelofelijk druk, dat je geen foto kon maken zonder mensen erop. We kwamen na net bos uit in een dorpje. Hier stonden hele mooie, grote huizen. Dit was een soort tempelroute, maar hebben geen tempel gezien. Alle borden waren in het Japans en als je eruit kwam, wees hij je de verkeerde weg. Aan het eind kwamen we een tempel tegen, maar die waren ze aan het verbouwen. Aan het einde van de route was een trein stationnetje en hier hebben we wat gedronken en een waaier gekocht. Het was echt verschrikkelijk heet!
We hebben de weg terug genomen via een park. Dit heeft een hoop goed gemaakt. Dit was erg mooi, maar heel erg warm. In dit park waren kleine Japanse tuintjes en kleine huisjes. Onderaan kwamen we bij het water. Hierlangs zijn we terug gelopen naar de blijkbaar beroemde brug van Kyoto, Toketsukyo Bridge.
Eigenlijk wilde we het Apenpark in, maar gezien de hitte was het niet te doen om de berg op te lopen. Na wat rond kijken in winkeltjes hebben we de bus gepakt naar Kyoto station. Op elk groot station heb je een winkelcentrum. Dit zijn ook geen kleine winkelcentra maar hele grote van gemiddeld 10 verdiepingen. Het winkelcentrum waar wij waren, soort bijenkorf, had er 11! Op de onderste verdieping zit een supermarkt. 1 verdieping met houdbaar, groente, vlees, enz. De andere met vers, afhaal, verse maaltijden, enz.Er tegenover zit een winkelcentrum met alleen maar eettentjes. Hier hebben we heerlijke Udon op. Naast dit winkelcentrum zit nog een winkelcentrum. (Nee, het houdt niet op!) Hier hebben ze super gave kleding. Echt alles was leuk! Helaas zijn 99% van de vrouwen hier slank, heel slank, dus een L is bij ons een kleine M. Jammer!
Toen we uitgegeten en geshopt waren zijn we naar het hotel terug gegaan om bij te slapen van de nacht ervoor!