Dag 3 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu Dag 3 Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

23 Juli 2015 | Japan, Kyoto

Vanmorgen hebben we om 10 uur uitgecheckt en zijn we bepakt en bezakt weer naar het station gegaan. Natuurlijk waren we weer verkeerd gelopen naar het station, maar uiteindelijk gevonden. We moesten met de metro naar Nagoya station om hier de Shinkansen te pakken naar Kyoto. 136 km in nog geen 40 min. Toen we de trein in stapte stond en een super lief Japans meisje naar mij te lachen. Toen we de trein uitgingen gaf ze me een snoepje. Zo lief.
In Kyoto aangekomen moesten we op zoek naar de andere trein om richting ons hotel te gaan. Die hadden we gelukkig al snel gevonden, gezien het zo ongelofelijk gestructureerd is in Japan (als je het door hebt)! Vanaf hier gingen we wel 'even' lopen naar het hotel, want het was volgens de kaart maar 19 minuten. Na een half uur waren we nog niet op de helft en helemaal dood gezien het 30 graden was en ongelofelijk vochtig. Bij een bushalte hebben we een Japans meisje om hulp gevraagd en heeft ze ons laten weten naar welke halte we moesten. Ze stuurde ons naar de tweede bushalte. Dit was goed, maar we twijfelde. Ik wilde het aan de buschauffeur vragen, maar daar was hij niet van gediend. Met een mondkapjes op en een microfoon die door de hele bus galmt vertelde hij is het Japans dat hij het er niet mee eens was. Ik verstond er niks van, maar begreep het wel. Gelukkig hielp een oud vrouwtje ons. Bij de volgende halte aangekomen konden we blijkbaar alleen met ¥1000 of met losgeld betalen. We hadden niet genoeg losgeld voor 2 personen en verder alleen ¥5000. Ik dacht dat de chauffeur gek werd. Gj sprong al snel de bus uit en dat wilde ik ook doen, maar dit vond hij niet leuk. Uiteindelijk had ik nog ¥230 en was meneer enigszins tevreden. Bij ons hotel mochten we nog niet inchecken, vier uur pas, maar wel onze spullen achter laten. We zijn hier in de buurt rond gaan lopen. Er is een hele route achter het hotel met allerlei Tempels, winkeltjes en eettentjes. Echt een mooi stukje, heel traditioneel. Dit is ook het Geisha district. Helaas hebben we maar twee echte Geisha's geien en was de rest nep. Je kan hier namelijk een Geisha experience doen. Dan kleden ze je om tot Geisha en kan je zo de hele dag rond lopen. Soort Volendam, maar dan anders. Hier hebben we heerlijk empanada en quesadilla op. Er werkt een Mexicaanse man, vandaar.
Aan het eind van de route zijn we de Kiyomizu-dera tempel geweest. Dit is een grote tuin waar de tempel staat en allerlei gebedshuizen en altaars zijn. In elk bakje moet je geld gooien en dan mag je een gebed doen. Erg toeristisch, maar leuk om te zien. Na de hele dag heuvel en trap op en af waren we kapot en zijn we in gaan checken in het hotel. We hebben een privekamer in een capsule hotel. In de kamer zijn twee capsules boven elkaar. Dit is erg grappig om te zien. We zijn 's avonds nog naar buiten geweest en hebben heerlijk udon gegeten. Het vrouwtje kwam aan mij vragen of ik een vork wilde, gezien ik zo ruzie had met de stokjes.
Morgen gaan we naar Sagano, Arashiyama. Hier is een bamboebos.

Sayõnara!

• 23 Juli 2015 - 22:28

Monique:

He klinkt allemaal geweldig mop ! ik zie je al helemaal staan ruzieën met de buschauffeur in het plat rotterdams ;) hahaha

Geniet lekker moppies!

• 24 Juli 2015 - 11:30

Oma Tessa :

hoi lieverds wat een avontuur he het lijkt mij fantasties om dat mee te maken nog veel plezier daar en wwes voorzichtig he de grtjes van oma

• 24 Juli 2015 - 16:30

Wendy:

Hihi ik moest erg lachen om je bus verhaal ;)
    Gelukkig zijn jullie er uiteindelijk gekomen.
    Ben wel benieuwd naar dat capsule hotel hoor ;)

Veel plezier nog Xx

• 26 Juli 2015 - 00:12

• 26 Juli 2015 - 00:17

Saskia:

Sorry hihihi ik dacht dat hij het niet deed. Whaaa