Dag 2 Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu Dag 2 Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu

Dag 2 Nagoya

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

22 Juli 2015 | Japan, Nagoya

Om 6 uur was ik al wakker. Ondanks dat de vliegtijden gunstig waren, hadden we toch lichtelijk een jetlag. Om 7 uur ging uiteindelijk de wekker en zijn we er uit gegaan. We hadden voor deze ochtend een ontbijt besteld in het hotel. Ze hebben de keus uit een Japans ontbijt en een westers ontbijt. We zijn begonnen met de broodjes ei en een croissant met jam. Lekker gewoontjes. Uiteindelijk ben ik me gaan wagen aan een miso soep. Best bijzonder om 9 uur 's morgens. We zijn naar boven gegaan om onze spullen te pakken, want we gingen naar het Toyota Museum. Of te wel het Commemorative museum of industry and technology. Hier gingen we naartoe met de metro. Gelukkig zijn we er al een beetje uit met de metro. Daarna een stukje lopen en waren we bij het museum. We hadden verwacht dat we alles zouden zien over de Toyota auto's, maar het ging over de ontwikkeling van Toyoda naar Toyota. Familie Toyoda is begonnen met het ontwikkelen van weefgetouwen die steeds makkelijker bediend konden worden. Eerst waren er drie handelingen per daar in de stof. Toen twee en uiteindelijk een, maar hij was nog steeds van hout. Dit hebben ze steeds verder ontwikkeld tot elektrische machines. Deze hele opbouw was te zien in het museum. Zijn zoon is begonnen om de eerste personenauto te ontwikkelen. Hij is er 3 jaar mee bezig geweest en toen was de Toyoda AA er. Een replica ervan is te zien in het museum. Na een tijdje hebben ze de naam van Toyoda veranderd Toyota. Dit om 3 redenen. Toyoda is de familienaam en dit hielden ze graag gescheiden. Toyoda zijn 10 streepjes (in Japans) en Toyota 8 en laat 8 nou net het geluksgetal van Japan zijn. Als laatste omdat Toyota makkelijker uit te spreken is voor niet Japanners. In het tweede gedeelte van het museum zie je hier dan ook van alles over. Alle machines uit de fabriek staat er. Je ziet hoe een auto geassembleerd wordt, enz. Hierna zijn we naar Nagoya Castle gelopen. Dik 50 minuten onderweg geweest. Dit was wel erg mooi en interessant. Zo zie je een ander Japan dan wanneer je alleen in het toeristische gedeelte blijft.
Het Nagoya castle is ook een replica. Dit is in 1945 helemaal gebombardeerd (net als bijna heel Nagoya, vandaar dat het een 'moderne' stad is. Al het traditionele is weg). Het kasteel staat in een grote tuin zoals je er 1000en hebt in Japan. Helaas voor het ons na het lange lopen, was hier niet zo veel aan. Echt 1 touristisch gebeuren. We hebben hier de metro gepakt en zijn naar het hotel gegaan. We hebben aan de overkant van het hotel gegeten. Dit was erg leuk gezien er een vending machine stond. Je kiest in een 'gokautomaat' een maaltijd en betaald deze. De bonnetjes lever je in en je krijgt je maaltijd op tafel. Erg lekker, veel en super goedkoop. ¥450 voor 1 maaltijd. Omgerekend €3,30. We zijn nog het centrum in geweest en hebben grote paraplu's gekocht. Het regende zo hard, we hebben onze schoenen droog moeten blazen met een föhn. We hebben onze spullen ingepakt en zijn gaan slapen. Morgen naar Kyoto met de Shinkansen en de regionale trein!

ゆっくりお休み

Yukkuri o yasumi

Slaap lekker.

• 26 Juli 2015 - 00:16

Saskia:

Geweldig allemaal.
    Wat gaaf zo'n gokautomaat met eten.
    En zeker erg goedkoop!
    kusss