AMS-FRA-NGO - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu AMS-FRA-NGO - Reisverslag uit Nagoya, Japan van Gertjan Yentl - WaarBenJij.nu

AMS-FRA-NGO

Door: Yen

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

21 Juli 2015 | Japan, Nagoya

Vroeg de wekker gezet om op tijd bij de trein te zijn. Bepakt en bezakt op weg naar de tram en de trein. Om 7.56 hadden ee de trein richting Amsterdam en hier kwamen we aan om 8.44. Dik op tijd op het vliegveld. Hier hebben we geld gewisseld, waar we omgerekend €63,- van missen. Ach ja.
Op schiphol de douane door hebben we koffie met een brownie gehaald bij Starbucks. Alles onderweg naar Frankfurt was goed. We zaten bij de nooduitgang en voor we goed en wel opgestegen waren, gingen we de landing al weer inzetten. Als dit een voorbode was voor de rest van de reis zaten we goed. Op Frankfurt hadden we maar kort de tijd. Om 13.05 moeten we al bij de gate zijn. Er stond al een flinke rij Japanners. Ik voelde me voor het eerst in mijn leven groot! Ik kon over alle, ongeveer 100, Japanners heen kijken. Hier stonden we een tijdje te wachten toen we hoorden dat het vliegtuig overbooked was. O nee... Wie biedt zich vrijwillig aan om een dag later te vertrekken tegen een vergoeding, hotelovernachting en eten? Nee, ik wil vandaag. Gelukkig boden zich mensen aan en hadden wij al een stoel nummer, dus konden we mee.
Eenmaal in het vliegtuig ging het goed. Het vliegtuig is erg netjes, vriendelijk personeel, volop eten en drinken. Heb zelfs na het 'avondeten' een Baileys gekregen. Het duurde wel erg lang, maar gelukkig hadden er veel beenruimte en goede luxe stoelen. Ook hadden we entertainment, dus konden we lekker film kijken! Ondanks dat het goed ging is bijna 11 uur vliegen toch wel erg lang.
Moe, na maar 3 á 4 uur slapen komen we aan op Nagoya. Wat een bijzonder land. Overal zijn regels voor en van elke regel hangt een kaartje.
Het toilet heeft hier ook gadgets. Een heel automatisch toilet met verschillende sprays en waterstralen om jezelf schoon te maken. Je kunt zelfs voor massage kiezen!
Als we de tassen hebben gaan we richting de trein. Zie dan maar eens in het Japans een treinkaartje te kopen. Gevraagd aan de tourist information, spreken geen Engels. Als we er uit zijn, nog een trein vinden die naar Nagoya 'centraal' gaat. In het Japans, zonder Engels sprekende Japanners. Gelukkig zit er een andere toerist die haar huiswerk goed gedaan heeft en helpt ons op weg. We zitten in de goede trein. 30 minuten laten komen we aan. Volgende speurtocht, kiosk vinden om de Japan Rail Pass op te halen. Ik dacht dat de metro in Rotterdam een chaos was, maar dit. Uiteindelijk alles gevonden en lekker wat gedronken bij Tallys Coffee. Soort ripoff versie van de Starbucks. Vooral op dit soort plekken merk je de beleefdheid en vriendelijkheid van de Japanse bevolking. Uit eindelijk de metro opgezocht en naar ons hotel gegaan. Een net hotel, met ook hier weer vriendelijke mensen. Een mooie simpele kamer, maar heerlijk om een bed te hebben. Nu even douchen en een uurtje slapen. Het is namelijk 30° hier. Straks gaan we Nagoya in om van alles te bekijken en uit te zoeken!

また あした. mata ashita. Tot morgen.

• 21 Juli 2015 - 10:18

Monique:

Hihi een massage op de wc ;) hahaha..
    Klinkt allemaal top moppies! Geniet!! Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen, nu even rusten en lekker op pad!
    Love you!

• 21 Juli 2015 - 10:26

Ma:

hoi hoi leuk om je verslag te lezen ....ik zou al compleet in de stress.zijn geschoten

• 21 Juli 2015 - 10:26

Ma:

• 21 Juli 2015 - 13:12

Oma:

Leuk hoor

• 22 Juli 2015 - 00:09

Saskia:

Ohhh wat een toestand met het uitzoeken van de treinen en metro. Maar gelukkig zijn jullie er. Heel veel plezier. Wel foto's maken ;) dikke kussss sas